Publikationen
Etna Krakenberger, Kerstin Nebel and Julia Hegy
Digitally enriched teaching at the University of Bern
The University of Bern embraces the opportunities and challenges of digitalisation and wants to actively, critically and sustainably shape digital transformation. One step towards this future is the EvInCo project (Evidence based digitalised teaching, digitally supported Interaction and collaboration, and an eCoaches programme). [...]
Artikel "Digitally enriched teaching at the University of Bern" 2023 (online)
Artikel "Digitally enriched teaching at University of Bern" 2023 (PDF, 7.2 MB)Sevgi Isaak und Etna Krakenberger
Die eCoaches der Universität Bern. Ein Booster für die digitalisierte Lehre.
Mit dem vorliegenden Beitrag geben wir einen Einblick in das Projekt eCoach der Universität Bern. Wir beschreiben die Entstehung der Ausbildung, deren Aufbau sowie den anschliessenden Einsatz der eCoaches. Abschliessend werfen wir einen Blick auf die Nachhaltigkeit und die Verankerung des Projektes in der universitären Gesamtstrategie. [...]
Tagungsdokumentation "Förderliche Hochschulkultur – partizipative Lehre" 2023 (online)
Tagungsdokumentation "Förderliche Hochschulkultur – partizipative Lehre" 2023 (PDF, 1.6 MB)Thomas TRIBELHORN, Roman SUTER and Sevgi ISAAK
Student eCoaches are successful Change Agents
Cultivating a sustainable culture of experimentation in higher education is no easy task. This paper presents a promising approach for application at universities. Carefully selected senior students completed a four-month intensive programme to gain professional competencies in technology-enhanced teaching as well as coaching skills. [...]
Artikel "Student eCoaches are successful Change Agents" 2021 (online)
Artikel "Student eCoaches are successful Change Agents" 2021 (PDF, 562KB) Zeitschrift für Hochschulentwicklung Ausgabe Oktober 2021 (PDF, 4.1 MB)